Infos / Educație

|

05.08.2021

Transformarea digitală a educației din România

Facebook Linkedin

"Nu învățăm pentru școală, ci pentru viață." Seneca

Vara asta se împlinește (mai mult de) un an de când educația a fost invitată, pe nepregătite, la schimbare. Părinți stresați, profesori confuzi, elevi care nu s-au putut adapta – toate aceste elemente fac parte dintr-un ecosistem care nu a prevăzut transformarea digitală care urma să se întâmple.

Ore de sport pe Zoom, opționalul de geografie pe Google ClassRoom, lecții de matematică prin WhatsApp. Cam așa arăta situația anului școlar care tocmai a trecut. Că nu au fost pregătiți profesorii pentru ore hibride, știm cu toții. Că nu există un sistem de cataloage online în mediul preuniversitar, știm și asta. Că părinții se pot implica doar superficial în sistem, și asta știm. Întrebarea care se pune nu glisează pe ce nu s-a făcut până acum sau pe motivele pentru care nu s-a făcut, ci pe ce se poate face de acum încolo?

Cum devenim mai eficienți?

Una dintre întrebările care au apărut din ce în ce mai des în școli, atât printre profesori, cât și printre părinți și elevi, face referire la platformele de management educațional. 

În întreaga lume, școlile beneficiază de autonomie în selectarea celor mai buni parteneri digitali pentru a răspunde nevoilor lor organizaționale, iar România nu este o excepție. Noi, echipa Edus, ne propunem să oferim soluții care să faciliteze atât relația dintre profesori, elevi și părinți, cât și construirea unui sistem în care elevii să poată primi educație de calitate, ancorată în realitate în care trăiesc.

Scopul Edus este facilitarea adopției unui sistem digitalizare în unitățile de învățământ preșcolar și preuniversitar într-un mod cât mai simplu și natural, oferind soluții personalizate în funcție de abordarea individuală a fiecărei școli în parte. 

Altfel spus, platforma noastră asigură atingerea performanței în 3 arii: educația copiilor, colaborarea cu părinții și organizarea internă, astfel încât fiecare dintre cei implicați să poată comunica mai bine, să susțină ore interactive și să se concentreze asupra singurului lucru care contează: învățarea.

Cine pune bazele unei construcții de durată?

Directorii de școli. Profesorii. Părinții. Fiecare dintre noi are o voce care merită ascultată.

Dacă vrem o lume mai bună pentru copiii noștri, nu e suficient să ne-o dorim. Trebuie să punem umărul la construcția durabilă a unui sistem care va redefini modul în care învățăm. Astăzi ne este cu atât mai clar că, indiferent dacă anul viitor revenim 100% la învățământul clasic, vom avea în continuare nevoie să ne aliniem la noua epocă tehnologică pe care o trăim la nivel glob. Vom avea nevoie de profesori care, indiferent de vârstă, să se poată adapta cerințelor unei ore interactive sau susținerii unei ore online, organizată ad-hoc. 

Transformarea digitală nu e doar un termen care atrage atenția, ci o nevoie în școli. Ba, mai mult, este baza unei transformări în educație, a unei reforme. Noi ne propunem să fim parte din această reformă și să construim un sistem de educație merituos, să facem lucrurile transparente și clare, să aducem performanță în educație. 

Transformare digitală

Transformarea digitală este un proces care nu trebuie să sperie, ci să ajute la îmbunătățirea sistemului educațional. Prin digitalizare, educația devine mai accesibilă, la îndemână, iar lucrurile devin transparente și performante. #ÎmpreunăTransformămEducația.

Află mai multe

Ce trebuie să știți despre Edus?

Dacă ar fi doar câteva lucruri pe care le-am spune unui profesor despre Edus, ar fi primele 4 beneficii pe care le-am creat, în ordinea care urmează:

1. Catalog online

Prin intermediul catalogului se poate configura orarul, se pot trece note și se poate ține evidența absențelor având ca beneficii și calcularea automată a mediilor, notificarea prin SMS și accesul la rapoartele de activitate școlară a elevilor și profesorilor. De asemenea, fiecărui elev i se creează o foaie matricolă, ce poate fi descărcată direct din platformă. Grozav, nu?

2. Teme și teste

În sfârșit, temele și testele se pot pregăti foarte simplu! Profesorul deține în permanență controlul asupra întregului proces – de la compunerea mesajului, la transmitere și corectare. Iar modulul este prezentat sub o formă clar organizată, ușor de urmărit de către elevi, ceea ce facilitează interacțiunea dintre elevi și temele de pregătit.

3. Organizare internă

Știm că pentru profesor este important ca în fiecare moment să aibă acces ușor și rapid la informațiile de care are nevoie. De aceea, ne-am concentrat eforturile pentru ca profesorii să își poată centraliza cu ușurință toate documentele și fișierele necesare predării, testării și notării elevilor, având în același timp, acces necondiționat la o serie de produse și servicii suport. 

4. Cursuri online

Orele se pot ține online live, profesorul având posibilitatea de a interacționa în timp real cu elevii și de a partaja materialele didactice necesare. În plus, insistăm pe faptul că platforma este intuitivă și ușor de folosit, iar interfața video integrată oferă un plus de securitate, doar utilizatorii platformei putând accesa orele. 

În loc de concluzii

Nu-i puțin lucru visul nostru. Dar ne propunem să creăm împreună cea mai facilă platformă de organizare, evaluare, comunicare și sprijin în activitatea școlară, adunând pentru prima dată împreună, într-un singur mediu digital, profesorii, părinții și elevii.

Credem cu tărie în puterea colaborării. Și mai credem că, pentru a atinge performanța în educația copiilor noștri, colaborarea dintre părinți și școală este esențială. Iar tehnologia nu e un monstru greu de stăpânit, ci dimpotrivă, un partener care ne poate ajuta să creștem generații de copii educați care, la rândul lor, să facă parte dintr-o lume mai frumoasă.

Facebook Linkedin

Alte articole

Ce aduce nou legea învățământului preuniversitar în ceea ce privește managementul calității?

În contextul dezvoltării societății contemporane, calitatea în educație este o preocupare majoră. Managementul calității în învățământul preuniversitar reprezintă un ansamblu de strategii și acțiuni care …

Citește mai mult ➜
Schimbări în școlile și grădinițele din România produse de noul Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP)

Începând cu data de 1 septembrie 2022 intră în vigoare noul ROFUIP, care prevede câteva schimbări importante privind organizarea  și funcționarea unităților de învățământ. Un …

Citește mai mult ➜
Cum reducem abandonul școlar?

Ne dorim pace. În primul rând. Apoi, ne dorim performanță, ne dorim prosperitate, civilizație și frumos, iar pentru ca toate acestea să se întâmple e …

Citește mai mult ➜