12/04/2021
Infos
Din culisele EDUS

Provocarea ultimelor 12 luni:

 

Viziunea conform căreia inovația și dezvoltarea continuă reprezintă motorul dezvoltării unui produs digital și reacția rapidă, de cele mai multe ori incertă și compleșitoare de a răspunde modificărilor legislative și economice.

 



În ultimele 12 luni, sistemul educațional din România s-a confruntat, forțat, cu poate una dintre cele mai mari provocări din ultimii zeci de ani: trecerea în mediul online a principalelor activități școlare.  Schimbările impuse de pandemie au creat neînțelegeri, frustrări și probleme pentru toți cei implicați: profesori și părinți, dar, mai ales, elevi. Considerați fiind cei mai importanți beneficiari ai unui sistem educațional național, acestia din urma au fost de fapt cei mai vulnerabili si dezavantajati.

 

In toata această perioadă, noi, echipa din spatele platformei digitale EDUS, ne-am propus să oferim în primul rând, stabilitate în procesul educațional de predare, respectiv învățare în mediul online. În acest sens, ne-am concentrat cu toții să integrăm / înglobăm întreg fluxul de activitate într-o singură platformă, astfel încât utilizatorii sa nu mai fie nevoiti sa foloseasa neproductiv multe instrumente digitale in lucrul sau comunicarea cu elevii. Platforma EDUS oferă modulul de predare prin lecții online live și librărie de materiale, modulul de evaluare prin teme și teste și modulul de catalog digital (evidența notelor și absențelor și încheierea automatizată a situațiilor școlare).

 

De asemenea, am dorit să aducem unitate adunându-i într-un singur loc, pe o singură platformă, pe toți cei implicați în procesul educațional, și anume școala drept instituție, profesorii, elevii și părinții acestora.

 

Nu în ultimul rând, am dorit să creăm un produs digital inovator, care să aibe drept motor de progres elevul și nevoile acestuia. Credem că inovația trebuie să vină de la modul cum abordam problemele actuale din școli și societate. Mai exact, să găsim răspunsul la întrebarea “Este necesar un produs digital pentru nevoile profesorilor? Sau pentru nevoile elevilor?” Concluzia este că avem nevoie să privim mereu elevii drept beneficarii finali. Ceea ce este și o provocare. Pe care, recunoaștem, de cele mai multe ori nu am trecut-o cu brio. 



 

Dupa 12 luni de cercetare de piață și dezvoltăre de noi functionalități, putem spune că am răspuns cu success nevoilor de stabilitate și unitate în platforma EDUS. Știm însă că mai mai avem pași de parcurs pentru a ne considera pe deplin mulțumiți în ceea ce privește inovația și orientare către elev. 

 

Acest lucru s-a datorat, în principal, ordonanțelor de urgență și modificărilor legislative care au avut drept termen de implementare ziua imediat următoare (modificări în ceea ce privește modalitatea de calculare a mediilor semestriale, excluderea tezelor, ordinul nr. 3.108 din 12 ianuarie 2021 cu privire la prelungirea perioadei de evaluare și încheiere a situației școlare aferente semestrului I, modalități complet noi de raportare a activității cadrelor didactice în mediul online, etc.). De asemenea, training-urile și cursurile de inițiere în competențe de predare online, dedicate profesorilor, au reprezentat o altă activitate vitală ce a impactat puternic viteza de adopție a produsului de către utilizatori.

 

Luând în considerare parcusul la fel de incert al următoarelor 12 luni al școlilor și elevilor, intenționăm să putem păstra același nivel de flexibilitate și responsabilitate în dezvoltarea produsului EDUS. Dorim să ne creăm oportunități de lucru în care principalul beneficiar să fie elevul, chiar dacă acesta reprezintă elemental cheie final al unui proces educațional anevoios, rigid și neproductiv. Obiectivul nostru este să ne dezvoltăm ca echipă, companie și, implicit, produs. Credem că putem face acest lucru focusându-ne mai puțin eforturile pe școli drept instituții publice, legislație, politici publice sau norme educaționale, și mai mult pe elevi, performanța și viitorul lor, dar și al nostru, al tuturor.