Best practices / Studii de caz

|

04.02.2022

„S-au îmbunătățit rezultatele școlare obținute de elevi” Studiu de caz: Liceul Teoretic C-tin Angelescu Ianca din Brăila

Facebook Linkedin

„Calitatea vieţii depinde de calitatea educaţiei din şcoală” mărturisește domnul Director - Prof. Dragomir Emil Ștefănuț, cel care se află în fruntea conducerii Liceului Teoretic C-tin Angelescu Ianca din Brăila.

Liceul, spre deosebire de școala primară sau generală, se doreşte a fi o structură flexibilă care urmăreşte realizarea şi dezvoltarea procesului de învăţământ cu scopul de a crea competențe și aptitudini utile absolvenților săi. În liceu ne formăm personalitatea, înțelegem mai bine cine suntem și ce ne dorim, ne îndreptăm atenția spre unul sau mai multe domenii pe care am vrea să le urmăm. Liceul e o provocare de la un capăt la altul. Dar poate fi o provocare la finalul căruia să fim cu zâmbetul pe buze, pregătiți pentru orice va urma.

Studiu de caz: Liceul Teoretic Constantin Angelescu, Ianca, Județul Brăila

Pentru a înțelege mai profund care sunt provocările pe care le poate întâmpina un liceu din țară, am ales să vorbim cu directorul unei școli din județul Brăila, pentru că - răspunsul e simplu - Liceul Teoretic C-tin Angelescu Ianca face parte dintre primele școli alături de care lucrat.

Ba, mai mult, cei de aici ne-au ajutat de-a lungul timpului cu dezvoltarea platformei, ne-au semnalat probleme și împreună am discutat și implementat cele mai bune soluții. Tot alături de ei construim și dezvoltările pe care le implementăm zilele acestea, în vreme ce domnul Director - Prof. Dragomir Emil Ștefănuț i-a susținut pe profesori să folosească platforma.

EDUS a fost implementat prima oară în Liceul Teoretic Constantin Angelescu, în anul școlar 2017 - 2018, acum 5 ani, când domnul director căuta o soluție „pentru a implementa catalogul electronic”. Motivul alegerii EDUS a fost unul pe cât se poate de simplu: faptul că puteau transmite situația școlară a elevilor prin SMS, direct, părinților.

Beneficiile implementării EDUS

Domnul Director Dragomir Ștefănuț ne-a mărturisit și că principalele avantaje pe care consideră că le-a adus folosirea EDUS în școală au fost pe de o parte, reducerea absenteismului și pe de alta, informarea in timp real a părinților cu privire la situația școlară a elevilor.

Tot el ne spunea că feedback-ul părinților a fost unul mai pozitiv decât se aștepta, pentru că „au fost surprinși că am putut digitaliza acest aspect”. Dintre toate aplicațiile EDUS, cel mai des se folosește catalogul online, apoi platforma pentru cursurile online și abia apoi librăria de materiale.

Când vine vorba despre principale diferențe pe care le-a observat înainte și după instalarea platformei EDUS în școală, domnul director spune că „s-au îmbunătățit rezultatele școlare obținute de elevi și avem ceea ce se numește o comunicare eficientă.” Iar dacă e să vorbim despre îmbunătățirile majore pe care le-a adus învățământul online, pe listă ocupă loc de frunte atât prezența elevilor la cursuri, cât și rezultatele școlare generale.

În final, un singur adevăr ne motivează să continuăm ceea ce facem: „provocări sunt în fiecare zi, dar împreună cu echipa EDUS întotdeauna am găsit soluțiile cele mai bune”. Mulțumim pentru încredere și promitem să vă fim alături de fiecare dată!

Dacă aveți întrebări despre platforma EDUS sau despre cum funcționează catalogul online, ne puteți scrie AICI.

Pe aceeași temă puteți citi și:

Acolo unde se vrea, se poate” – Cum se digitalizează școlile vocaționale? - Studiu de caz: Școala de Arte „Sergiu Celibidache” din Roman

Învățarea ca adaptare - Interviu cu prof. Marin Ioan Tămaș, director de școală Învățarea ca adaptare - Interviu cu prof. Marin Ioan Tămaș, director de școală

Transformarea digitală începe cu Oamenii

Facebook Linkedin

Alte articole

Ce aduce nou legea învățământului preuniversitar în ceea ce privește managementul calității?

În contextul dezvoltării societății contemporane, calitatea în educație este o preocupare majoră. Managementul calității în învățământul preuniversitar reprezintă un ansamblu de strategii și acțiuni care …

Citește mai mult ➜
Schimbări în școlile și grădinițele din România produse de noul Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP)

Începând cu data de 1 septembrie 2022 intră în vigoare noul ROFUIP, care prevede câteva schimbări importante privind organizarea  și funcționarea unităților de învățământ. Un …

Citește mai mult ➜
Cum reducem abandonul școlar?

Ne dorim pace. În primul rând. Apoi, ne dorim performanță, ne dorim prosperitate, civilizație și frumos, iar pentru ca toate acestea să se întâmple e …

Citește mai mult ➜