Infos / Educație / Best practices

|

28.01.2022

Cum pot directorii de școli să gestioneze mai ușor provocările sistemului educațional?

Facebook Linkedin

A fi directorul unei școli înseamnă mai mult decât o distincție demnă de respect, reprezintă o responsabilitate enormă și vine însoțită de o mulțime de decizii care atrag la rândul lor, o sumedenie de situații. De aceea, este esențial ca ei să prioritizeze ceea ce este cel mai bine pentru elevii lor.

Se vorbește mult despre „pierderile educaționale sunt foarte mari”, însă aceste efecte apasă deosebit de grav asupra sistemului de educație generat de pandemie. Cele mai mari greutăți se află însă pe directorii de școli. Ei sunt cei care gândesc, prioritizează, discern, aleg și recomandă. Ei sunt chemați la „judecată”, ei sunt trași la răspundere. Ce e de făcut?

Peisajul în schimbare al școlilor prin pandemia de Covid-19 i-a determinat pe liderii școlilor să-și tempereze optimismul cu o realitate izbitor de serioasă. În timp ce predarea față în față a fost reluată în majoritatea școlilor de mai multe ori, pentru mulți copii, administratorii școlii nu au putut păstra confortul de a preda și de a conduce în modul în care toate acestea se făceau înainte de pandemie.

Eficiență

Pe scurt, dacă aduni aproape toate provocările directorilor, vom descoperi că lipsa cea mai mare a fost de... eficiență. Altfel spus, un bun management al energiei și al timpului.

Cum poate o platformă de management educațional să rezolve această problemă?

Să începem cu începutul. Școlile sunt organizații care necesită numeroase structuri, procese și funcții pentru a funcționa. În calitate de lideri, directorii trebuie să fie atenți la timpul și energia pe care le vor investi cei care participă la toate aceste procese. Gestionarea energiei este la fel de importantă ca și gestionarea timpului, astfel că delegarea a câtor mai multe sarcini de management, ar putea constitui un prim pas, directorii putându-se concentra asupra viziunii de ansamblu, urmărind rapoartele și eficientizând procesele sau sectoarele care nu funcționează așa cum ar trebui.

Directorii eficienți lucrează la sarcini care creează valoare ridicată pentru personalul sau organizația lor, iar pentru asta ai CATALOGUL ONLINE, cu sistemul de notare, orarul și evidența absențelor sunt integrate în catalogul școlar într-un mod foarte simplu de urmărit și de gestionat.

Transformare digitală

Transformarea digitală este un proces care nu trebuie să sperie, ci să ajute la îmbunătățirea sistemului educațional. Prin digitalizare, educația devine mai accesibilă, la îndemână, iar lucrurile devin transparente și performante. #ÎmpreunăTransformămEducația.

Află mai multe

Adaptabilitate

Adaptabilitatea e cuvântul cheie de doi ani încoace. Rapiditatea cu care te poți replia, viteza cu care poți găsi soluții și cu care le poți implementa sunt absolut vitale într-un domeniu precum cel școlar.

Încă de la începuturile EDUS, mult înainte de pandemie, ne-am propus să avem soluții la îndemână pentru a încuraja adaptabilitatea. Unul dintre factorii pe care ne-am concentrat a fost comunicarea. Prin platforma EDUS interacțiunile școală – profesor – părinte – elev sunt simple și eficiente prin utilizarea catalogului online, iar întreg procesul educativ este astfel transparent. Însă, cum adaptabilitatea este crezul de la care am pornit, pentru noi înseamnă și puterea noastră de a ne adapta permanent și continuu la cerințele venite din partea școlilor alături de care lucrăm.

Mai mult, atât predarea – susținută de cadrele didactice - cât și procesul de învățare - al elevilor - trec prin transformări și adaptări la noi sisteme eficiente și interactive, evoluând astfel cu scopul de a atinge performanțe maxime.

Rapiditate în luarea deciziilor

Uneori, sarcinile pe care le prioritizează directorii instituțiilor școlare s-ar putea să nu aibă legătură directă cu îmbunătățirea predării, dar rezolvarea acestora îi pune pe copii și pe profesori să le realizeze la niveluri superioare.

Este util să vedem cum deciziile și rezultatele lor sunt puncte care desenează o traiectorie stabilă, mai degrabă decât evenimente izolate. Efectul domino al deciziilor de conducere aparent minore poate avea repercusiuni uriașe într-o școală. Micile schimbări care rezultă din deciziile unui director de școală pot provoca schimbări semnificative în alte structuri, procese și funcții școlare. Iar toți acești pași sunt vitali pentru puterea de transformare a școlilor.

Iar pentru că, de cele mai multe ori, aceste decizii trebuie luate cu rapiditate, poate că ar fi bine să existe o serie de rapoarte automate care să conducă la luarea celor mai bune decizii.

Folosind sisteme digitale de ultimă oră și instrumente inovatoare, echipa EDUS pune la dispoziție întreg „arsenalul” de care ai nevoie pentru ca școala să facă tranziția spre era virtuală și să exceleze în tot ceea ce își propune. Pe scurt, în platformă poți genera permanent rapoarte de activitate școlară cu un singur click.

Cum pot directorii de școli să gestioneze mai ușor provocările sistemului educațional? Ține, cu siguranță de talentul, experiența și intuiția fiecăruia dintre ei. Însă, o platformă de management educațional care, pe lângă instrumente digitale oferă suport uman și ia în calcul nevoile reale ale școlilor, cu siguranță le poate fi un ajutor de nădejde.

Dacă vrei să descoperi ce putem face pentru tine, contactează-ne AICI1.

Facebook Linkedin

Alte articole

Ce aduce nou legea învățământului preuniversitar în ceea ce privește managementul calității?

În contextul dezvoltării societății contemporane, calitatea în educație este o preocupare majoră. Managementul calității în învățământul preuniversitar reprezintă un ansamblu de strategii și acțiuni care …

Citește mai mult ➜
Schimbări în școlile și grădinițele din România produse de noul Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP)

Începând cu data de 1 septembrie 2022 intră în vigoare noul ROFUIP, care prevede câteva schimbări importante privind organizarea  și funcționarea unităților de învățământ. Un …

Citește mai mult ➜
Cum reducem abandonul școlar?

Ne dorim pace. În primul rând. Apoi, ne dorim performanță, ne dorim prosperitate, civilizație și frumos, iar pentru ca toate acestea să se întâmple e …

Citește mai mult ➜