Educație / Din culisele EDUS / Best practices

|

05.08.2021

Învățarea ca adaptare - Interviu cu prof. Marin Ioan Tămaș, director de școală

Facebook Linkedin

Ca orice schimbare radicală, digitalizarea învățământului vine cu multiple etape și provocări. În România, în afara faptului că nu toți profesorii au acces la tehnologie sau că nu dețin cunoștințele necesare utilizării calculatorului, nici nu au beneficiat de o informare clară în ceea ce privește platformele de management educațional disponibile pe piață sau beneficiile utilizării lor.

Din fericire, există și excepții! Iar noi am discutat cu un director de școală, care, nu doar că a îmbrățișat cu ușurință tehnologia în instituția de învățământ pe care o conduce, dar s-a și familiarizat imediat cu folosirea platformei Edus.  

Domnul prof. Marin Ioan Tămaș, directorul școlii gimnaziale Mihai Sadoveanu din Baia Mare, descrie contextul actual al învățământului ca fiind nepregătit pentru o completă digitalizare. "Până în 2020 s-a pus accentul pe învățarea asistată de calculator și mai puțin pe cea mixtă sau în format online". Profesorii au învățat din mers. Pe principiul învățând și făcând, tot demersul a fost o provocare, dar a creat o oportunitate de dezvoltare"Edus oferă un serviciu de management organizațional și educațional, complet digitalizat și asigură fluxul de predare și învățare de la clasă", consideră dl. Tămaș.

Performanță versus device-uri mai puțin performante

"Trăim într-o eră în care schimbările se produc extrem de rapid. Copiii sunt pregătiți pentru asta, dar profesorii nu stăpânesc încă echipamentele care să-i ajute în timpul orelor. Uneori, s-a apelat la grupuri de Whatsapp sau Messenger pentru a transmite informații."

Transformare digitală

Transformarea digitală este un proces care nu trebuie să sperie, ci să ajute la îmbunătățirea sistemului educațional. Prin digitalizare, educația devine mai accesibilă, la îndemână, iar lucrurile devin transparente și performante. #ÎmpreunăTransformămEducația.

Află mai multe

Edus pune la dispoziție, însă, un canal complex de comunicare, pentru ca orice anunț să fie văzut în timp util de către elevi și părinții acestora. Dl. Tămaș ne-a spus că implementarea soluției online a facilitat accesul la informații, instrumente și resurse pentru a sprijini actul educațional și, în special, actul de predare – învățare – evaluare. Cu avantajul de a vizualiza datele în timp real, de oriunde te-ai afla.

"Știți, în filosofie există un principiu: cu cât un sistem este mai simplu, cu atât este mai performant. Așa că am încercat să implementez acest lucru în școală și am reușit."

Împreună, dar în ritmul propriu

Elevii pot colabora pentru a învăța mai ușor pentru a descoperi noi valențe ale materiilor preferate, dezvoltându-și noi competențe, ne spune dl. Tămaș. Creativitatea are de câștigat, la fel și flexibilitatea. Nu suntem toți la fel, dimpotrivă. 

Alte avantaje punctate? Edus este un suport ideal pentru personalizarea materialelor de studiu, editarea acestora, când e necesar, precum și oferirea de suport elevilor (sincron sau asincron). Dacă un elev lipsește din motive întemeiate, poate relua lecția, o poate structura pe placul său, pentru ușurință în procesul de învățare.

Valoroase pentru noi sunt și avantajele pe termen lung, ce se intersectează cu misiunea noastră. Domnul profesor Tămaș a amintit progresul, perfecționarea, autodepășirea și satisfacția profesională, printre punctele forte ale utilizării platformei online de educare.

Facebook Linkedin

Alte articole

Ce aduce nou legea învățământului preuniversitar în ceea ce privește managementul calității?

În contextul dezvoltării societății contemporane, calitatea în educație este o preocupare majoră. Managementul calității în învățământul preuniversitar reprezintă un ansamblu de strategii și acțiuni care …

Citește mai mult ➜
Schimbări în școlile și grădinițele din România produse de noul Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP)

Începând cu data de 1 septembrie 2022 intră în vigoare noul ROFUIP, care prevede câteva schimbări importante privind organizarea  și funcționarea unităților de învățământ. Un …

Citește mai mult ➜
Cum reducem abandonul școlar?

Ne dorim pace. În primul rând. Apoi, ne dorim performanță, ne dorim prosperitate, civilizație și frumos, iar pentru ca toate acestea să se întâmple e …

Citește mai mult ➜