Best practices / Studii de caz

|

20.12.2021

Perspectiva unei școli din mediul rural versus digitalizarea educației

Facebook Linkedin

Școala Gimnazială Cândești din județul Neamț este una dintre școlile care au fost cele mai deschise în implementarea platformei EDUS, iar pentru că ne-am bucurat de deschiderea lor, i-am rugat să ne ajute să zugrăvim tabloul perspectivei lor asupra digitalizării educației.

Pentru a afla mai multe despre cum se văd lucrurile din conducerea unei școli în mediul rural, am stat de vorbă cu Chițu Petrică Corneliu, directorul școlii, care administrează în prezent două școli în comuna Cândești: școala gimnazială din Cândești fondată în 1970 și școala durele cu ciclu preșcolar și primar, fondată în anul 1978.

Devotat meseriei sale și pasionat de a crea cel mai bun mediu de educație copiilor din comunitate, domnul Chițu se gândește mereu la viitorul școlii și al copiilor. Astfel, chiar dacă, începând de anul viitor nu va mai fi director, pentru că a ales catedra, copiii și educația lor, în detrimentul funcției, domnul Chițu rămâne unul dintre profesorii cu vocație, care ne este inspirație în ceea ce facem.

1. Cum ați luat decizia să implementați EDUS în școala dvs.?

Am luat decizia implementării EDUS în școală cu gândul la părinți și elevi, iar rezultatul a fost o apropiere, o legătură mai strânsă între părinți și școală și, bineînțeles, prezența părinților în școală prin intermediul platformei.

2. Cum credeți că tehnologia va ajuta dezvoltarea educației, mai ales pentru o școală din mediul rural?

Suntem într-un proces lent al digitalizării Sistemului Educațional, iar tehnologia, cred cu tărie, reprezintă cheia dezvoltării Educației în mediul rural, fapt pentru care am investit foarte mult în instrumente. Laptopuri și videoproiectoare în fiecare clasă, tablete, imprimante color, am făcut chiar și un proiect european prin care aducem calculatoare și laptopuri pentru un laborator de informatică performant, și, evident, alegerea platformei EDUS, pe toate le-am făcut în folosul copiilor.

3. Cum credeți că vor arăta următorii ani în educație? Cum arată școala viitorului pentru mediul rural?
Dacă se va investi în continuare în tehnologie, cu multă voință, alături de elevi, viitorul va fi cel așteptat: elevi pregătiți profesional pentru un viitor nivel al vieții.

 

Transformare digitală

Transformarea digitală este un proces care nu trebuie să sperie, ci să ajute la îmbunătățirea sistemului educațional. Prin digitalizare, educația devine mai accesibilă, la îndemână, iar lucrurile devin transparente și performante. #ÎmpreunăTransformămEducația.

Află mai multe

4. Aveți o poveste sau o situație pe care o considerați relevantă pentru tabloul educației din mediul rural?

În 2010, când mi-am început activitatea ca profesor la Școala Gimnazială Cândești, am venit în clasă cu laptopul și videoproiectorul pentru o lecție introductivă la Geografie. Când le am pornit, elevii nu știau ce se întâmplă și au exclamat în cor „UAUUUUUUU A APĂRUT O HARTĂ PE PERETE!”. Diferența este că astăzi elevii știu să le folosească pe ambele și sunt un element indisponibil cursurilor.

5. Crezul nostru este că #ÎmpreunăTransformămEducația. Cum putem pregăti mai bine generațiile actuale de elevi pentru viitor?

Cu siguranță doar ÎMPREUNĂ putem schimba educația. Putem pregăti mai bine generațiile actuale de elevi fiind alături de ei în permanență, ascultându-i și dându-le sfaturi atât la școală, cât și în afara ei. Dacă reușim să implementăm în sufletul copiilor crezul că școala nu este doar despre note sau despre faptul că părinții spun că trebuie să meargă, ci despre viață și viitor, despre copilărie, despre amintiri frumoase și despre cât de multe lucruri folositoare pot învăța, abia atunci am realizat ceva.

 

Află mai multe despre beneficiile EDUS, aici.

Citește și Învățarea ca adaptare - Interviu cu prof. Marin Ioan Tămaș, director de școală

Facebook Linkedin

Alte articole

Ce aduce nou legea învățământului preuniversitar în ceea ce privește managementul calității?

În contextul dezvoltării societății contemporane, calitatea în educație este o preocupare majoră. Managementul calității în învățământul preuniversitar reprezintă un ansamblu de strategii și acțiuni care …

Citește mai mult ➜
Schimbări în școlile și grădinițele din România produse de noul Regulament de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP)

Începând cu data de 1 septembrie 2022 intră în vigoare noul ROFUIP, care prevede câteva schimbări importante privind organizarea  și funcționarea unităților de învățământ. Un …

Citește mai mult ➜
Cum reducem abandonul școlar?

Ne dorim pace. În primul rând. Apoi, ne dorim performanță, ne dorim prosperitate, civilizație și frumos, iar pentru ca toate acestea să se întâmple e …

Citește mai mult ➜