Deși teoretic, nu neapărat și practic, orice perioadă a anului este prielnică evaluării activității noastre profesionale si nu numai, la final de an suntem parcă mai motivați să tragem și să adunăm concluzii. Cum au fost pentru EDUS ultimele 12 luni și ce ne propunem să facem anul care vine, povestim mai jos.
2021 a fost un an... provocator, complicat, greu. A fost un an foarte diferit de 2020, an ce a debutat cu izbucnirea pandemiei și a marcat considerabil tot sistemul de desfășurare al educației. Deși inițial am considerat că poate anul 2020 ne-a pregătit pentru ceea ce avea să urmeze, forțându-ne să învățăm să lucram altfel și să experimentăm mai multe scenarii, 2021 ne-a surprins, ca în multe alte situații, nepregătiți. Urmând același trend, estimăm un 2022 la fel de surprinzător și incert, dar dinamic și plin de oportunități.
Acestea sunt doar câteva impresii pe care le-am dezbătut în cadrul echipei noastre. Ne-am așezat la masă și am încercat să facem o retrospectivă, ca să putem aduna lecțiile învățate și lecțiile pe care încă le învățăm.
Anul acesta am reușit să reorganizăm site-ul, am creat funcționalități noi pe platformă și am încercat să creăm un dialog onest și viu cu utilizatorii noștri – școli, profesori, elevi și părinți. Am intrat în legătură cu ei și le-am cerut părerea, i-am întrebat ce am putea face mai bine, ne-am notat idei și le-am amintit că suntem aici pentru ei.
Am vorbit despre beneficiile catalogului online ca să înțelegem cum învățăm mai bine prin instrumente digitale. Am aflat ce cred elevii despre platforma EDUS și am pus pe masă un subiect nou ca să aflăm împreună de ce testele standardizate sunt un avantaj pentru educație.
EDUS Academy
Provocările de anul acesta i-au aruncat pe profesori într-o ecuație cu multe necunoscute, din care doar două opțiuni se dovedeau valide: fie puteai să te lași copleșit, fie alegeai să te specializezi, să-ți îmbunătățești aptitudinile didactice și să continui să fii cel mai bun. Am înțeles această nevoie a profesorilor și am dezvoltat paleta de cursuri EDUS Academy, ca să le demonstrăm profesorilor că își poți simplifica viața și munca, iar noi suntem alături de ei pe tot acest parcurs.
Câteva detalii despre ce pregătim
În 2020, ne dorim să diversificam subiectele cursurilor. Ne dorim sa oferim profesorilor oportunitatea de a-si dezvolta competente vocaționale sau personale, care sprijină de fapt activitatea zilnica de predare și interacțiune cu elevii, cursuri care exploatează și dezvolta capacitatea de empatie, spre exemplu, dar și educația finanțelor personale.
Ce spun școlile și părinții despre anul care a trecut?
Am vorbit despre învățarea ca adaptare într-un interviu cu prof. Marin Ioan Tămaș, directorul școlii gimnaziale Mihai Sadoveanu din Baia Mare, dar am mers în toată țara și am vorbit cu profesorii care folosesc platforma.
„Cea mai mare provocare ține de resursele materiale ale fiecărui copil, de accesul la tehnologie. EDUS a fost un plus și pentru cei care dispuneau de tehnologie doar în comun cu frați/surori, deoarece dacă nu puteau participa sincron, își preluau schița lecției de pe Teme. Orele online s-au desfășurat foarte bine, conectarea se făcea rapid, pentru că elevii primeau instant link-ul de conectare la pornirea lecției și nu a mai fost necesar să copiem linkuri pe care să le punem pe grupuri de WhatsApp, messenger sau Facebook (uneori pe toate 3, căci nu toți elevii aveau cont pe aceeași aplicație). De asemenea, notele puteau fi oricând consultate de părinți și elevi.” ne-a declarat unul dintre profesorii care au folosit platforma EDUS anul acesta.
Învățământul online a însemnat o mai mare responsabilitate și mai multă implicare, și pentru părinți. „În desfășurarea acțiunii școlare, pentru mine platforma EDUS a fost un real ajutor. Fetița mea s-a descurcat foarte bine, a luat-o ca pe o inovație, ca pe o noutate și a fost un pas înainte. În calitate de părinte, platforma EDUS mi-a oferit acces zilnic la evoluția copilului meu; puteam să monitorizez zilnic notarea și absențele și, de cele mai multe ori, am putut să fiu cu un pas înaintea ei.” mărturisește Raluca, mama Dariei, elevă în cadrul Școlii Mihail Sadoveanu din Baia Mare.
Ce am învățat anul acesta?
Că putem. Împreună.
Chiar dacă România este pe ultimul loc privind calitatea vieții și bunăstarea socială în țările lumii, după cum arată un studiu prezentat de Deloitte, faptul că școlile și profesorii sunt deschiși la inovație și tehnologie, este un semn de bun augur.
Pe de altă parte, rezultatele PISA 2018 la Citire/Lectură arată că România a obținut un scor de 428 de puncte, în scădere cu 6 puncte față de testarea PISA 2015, cu 10 puncte mai puțin decât la PISA 2012 și un punctaj cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009, în timp ce la Matematică rezultatele PISA 2018 înregistrează cea mai mare scădere față de testarea anterioară din istoria acestor teste - 14 puncte pierdute de România față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012.
În același timp, 2021 a fost și anul în care elevii români au obținut 9 medalii la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro de la coordonatorii lotului, iar olimpiada s-a desfășurat online, cu monitorizare audio-video.
Lecția pe care am învățat-o anul acesta
Că trebuie să perseverăm.
Digitalizarea educației nu se face peste noapte, nici măcar ca în poveștile cu zmei, într-un an sau doi. Adevărul e că digitalizarea se face în timp, este un proces continuu, necesită efort constant și implicarea tuturor. EDUS va continua să fie alături de profesorii și elevii din România, cu un produs digital complet a cărei provocare majoră rămâne de a fi cât mai intuitivă și simplu de utilizat.
Mulțumim pentru că ne-ați fost alături în tot acest an și nu uitați că #ÎmpreunăTransformămEducația.
Un an nou plin de provocări și de rezultate frumoase să avem!
În contextul dezvoltării societății contemporane, calitatea în educație este o preocupare majoră. Managementul calității în învățământul preuniversitar reprezintă un ansamblu de strategii și acțiuni care …
Citește mai mult ➜Începând cu data de 1 septembrie 2022 intră în vigoare noul ROFUIP, care prevede câteva schimbări importante privind organizarea și funcționarea unităților de învățământ. Un …
Citește mai mult ➜Ne dorim pace. În primul rând. Apoi, ne dorim performanță, ne dorim prosperitate, civilizație și frumos, iar pentru ca toate acestea să se întâmple e …
Citește mai mult ➜